Green Mountain - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van basvangestel - WaarBenJij.nu Green Mountain - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van basvangestel - WaarBenJij.nu

Green Mountain

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2007 | Sint Helena, Jamestown

Hallo allemaal,

De laatste dag van een week vakantie.
Veel gewandeld deze week en weer veel mooie foto's gemaakt.(zie foto's)
(Tante Beb de grote vis is een tonijn. Ze worden hier elke avond binnengehaald.)
Green Mountain is dus echt groen, met bananenplanten, bamboe, raspberry, varens etc. Maar het is zeker geen rainforest!
Verder deze week twee barbeques gehad met heel veel vis en vlees. De mensen eten hier heel veel.

Donderdagochtend meegeholpen met het onkruid wieden uit de plantenbakken met een bedreigd inheemse varensoort en daarna twee wandelingen gemaakt op de berg.

Vrijdagmiddag weer gevist op de rotsen.

Er komen nu nog 6 weken lesgeven en 1,5 week activiteiten en dan is het weer klaar hier.

Pepijn een ticket naar Ascension doet erg veel pounds, vraag maar aan Werner. Maar er wordt hier wel veel gedoken: veel vis, schildpadden, twee scheepswrakken, rotsen etc.

Oja, ik heb me opgegeven voor een Darts competitie, dus: Bas Barney one hundred and eighty, dubble on dubble off.

Groetjes,
Bas

  • 03 Juni 2007 - 16:58

    Katja:

    Wauw Bas, die foto's worden steeds mooier,echt wel de moeite waard. Veel succes met de komende schoolweken en tot mails, kussen Katja XXXXX

  • 03 Juni 2007 - 18:57

    Beb:

    Wat een prachtige foto's van een schitterend eiland.Ik heb ze maar direkt 2x doorgenomen. Ik zou zo willen boeken voor een vakantie dat is nu echt iets voor ons. Blijf nog maar even daar genieten Bas ,want dat is toch wel indrukwekkende natuur-fotografie.Bedankt hoor en tot de volgende editie. Apropos Rob deed het weer heel goed in Maastricht. Een mooie uitvoering van een realistisch onderwerp in de 19de eeuw. Lieve groetjes Beb

  • 04 Juni 2007 - 13:00

    Roel En Lieke:

    He Bas

    Ik heb bijna al je berichten gevolgd, maar weinig reactie gegeven, bij deze dan weer es! Dit weekend bij Martijn en Anke geweest in hun nieuwe huis in Beetgum-leuk huis!- en evne op google earth naar je eiland gezocht. Tjonge echt helemaal in het midden van niks. Lijkt me relaxt leven! Wij leven iets minder relaxt, ik moet nog 1 week bikkelen op het werk en dan 2 weken wat minder hard en dan ga ik met zwangerschapsverlof. Kind nr 2 in aantocht. Wie weet kan je komen kraamschudden deze zomer als je geen andere woeste reisplannen hebt. Veel plezier nog daar!
    Groetjes Lieke en Roel

  • 04 Juni 2007 - 13:39

    Pepijn:

    Let's Play Daaaarrrtttssssss!!! Here he is...our ABC man: Ascension Bas Champion!!! 180!!!

    Succes daar.

  • 05 Juni 2007 - 05:59

    Lieke Uit Bels:

    Ha Bas,
    Inderdaad, de foto's worden alsmaar mooier en de verhaaltjes van de reacties m.n. van opa Naaikens super gezellig om te lezen!Bedankt nog voor je uitgebreide mail aan ons!
    En dan zie ik onder jouw lezers publiek dat er zowaar een Roel en Lieke zijn; niet de eerste keer dat die 2 namen binnen één gezin voorkomen.....een bevriend iemand van 'onze Roel', die zelf Luc heet,komt uit een gezin waar die 2 namen ook voorkomen...
    Je zou een touristen bureautje kunnen beginnen daar; even Ryan Air nog pushen en de touristenstroom komt op gang;vanuit mijn groentetuintje stuur ik dan speciaal voor jou verse tomaatjes mee.
    Veel succes de komende weken met je werk; heb je de kinderen al geleerd waar Nederland en België op de wereldkaart liggen en hoe byzonder Hilvarenbeek ( èn Goirle) zijn? Hopelijk vertel je ze iets méér dan dat we op klompen lopen en naar de tulpjes kijken in de Keukenhof!
    Wordt er overigens ook iets aan muziek gedaan daar of is het een en al Amerikaanse nabootsing?

    Tot de volgende keer weer Bas, groetjes Lieke.

  • 06 Juni 2007 - 19:09

    Sander:

    Ja echt heel erg gaaf die foto's Basco! Keep up the good work. Hoe zit het met je plannen om naar zuidafrika te gaan?

    Sander

  • 09 Juni 2007 - 15:42

    Suzanne:

    Jammer dat ik geen Parbo'tje met je kan drinken, maar je bent goed bezig daar! Net terug uit Palumeu, was erg mooi. x

  • 12 Juni 2007 - 18:24

    Marjolein:

    Hee die Bas,
    Lekker relaxed daar. Ik las onlangs in het onderwijsblad een advertentie met een vacature voor een basisschool in Kajana. Vraag me af of dat de bekende school is. Pierre heeft me erop geattendeerd op je site te kijken. Het is zeker de moeite waard! Dit doet me nog meer naar vakantie verlangen (nog 2 1/2 week).
    Veel succes daar en we blijven je volgen!

    Groeten Pierre en Marjolein

  • 18 Juni 2007 - 10:12

    Celine:

    Wooow Bas, wat ben je weer een avonturen aan het beleven. En dan te bedenken dat ik nog geen 5 maanden geleden met je samen onder één dak woonde in Paramaribo... Vind het echt super gaaf wat je allemaal aan het doen bent, heel veel succes en geniet er van!

    Groetjes, Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sint Helena, Jamestown

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 83418

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: