Bas stapt uit het bootje - Reisverslag uit Macapá, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu Bas stapt uit het bootje - Reisverslag uit Macapá, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu

Bas stapt uit het bootje

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2007 | Brazilië, Macapá

Bom dias,

Tudo bem?
Na het `avontuur` van gisteren ben ik weer terug in Macapa.
Het plan was als volgt:
Maandagmiddag had ik in de stad gehoord dat op dinsdag om 10u een boot naar Belem zou gaan (24 uur durende tocht) vanaf Santana (een plaats met een haven 25 km zuid van Macapa)
Ik om 8 uur in de bus gestapt, geeft vervolgens de buschauffeur niet aan waar ik uit moet stappen en zit ik uiteindelijk meer dan een uur in de bus. Als ik naar de aanlegsteiger loop van de boten, komt er een hosselaar naar me toe: Belem? ik loop mee naar het ticket kantoortje. Nee hoor er gaat geen boot om 10 uur (dat was gisteren). Hij gaat pas om 16u. en geen 24 uur maar minimaal 30 uur varen. De prijs 36 euro, waarvan later blijkt dat 4 euro voor de hosselaar is.
De hele dag rond gehangen in Santana.
De boot was niet erg groot en er kwamen steeds meer mensen aanboord. Overal worden kriskras hangmatten opgehangen en je kunt nergens normaal meer lopen, ik zie al snel dat het een zware reis gaat worden, maar goed dacht ik, je moet het een keer meemaken toch? De boot werd steeds voller, en ik kreeg steeds meer zo´n gevoel van een bootvluchtelingen boot.
DE boot vertrekt..... 100 meter verder op stopt de boot weer en wordt er een auto op het voordek gereden. De boot vaart weer verder (voor mijn gevoel de verkeerde kant op) Na een half uur legt de boot weer aan. Nog meer mensen komen aan boord (deze boot zou in nederland gebruikt worden voor een toeristisch tochtje voor 30 personen ofzo)Dan wordt er weer aangelegd, er moet een 4wheel drive naast de andere auto gereden. ondertussen zijn we 2 uur verder. Een braziliaan pakt zijn spullen en stapt van de boot af.
Ik aardig wat hebben qua omstandigheden, maar meer dan 30 uur opgesloten als kippen op een klein bootje, zag ik op een gegeven moment niet echt meer zitten.
10 minuten later neem ik dezelfde beslissing, haal mijn hangmat naar beneden, stap nog per ongeluk met mijn voet door een deksel van een grote piepschuim koelbox, ik dacht nog even dat ze er heel moeilijk over gingen doen, dat gelukkig niet.
Vervolgens heb ik de bus weer naar Macapa genomen en zit weer in hetzelfde basic hotelletje van de dag ervoor.
Vanochtend een vliegticket naar Belem gekocht voor 80 euro, op aanstaande vrijdag. Eerder kon helaas niet.
Gisterenavond in een stortregenbui beland en bij het schuilen een Braziliaan ontmoet, die een aantal jaar in nederland had gewerkt, hij sprak een beetje nederlands en aardig engels: of ik geen engelse les wilde geven in Macapa. Ik zou hem vanmiddag bellen.
Zo, dat is weer een heel verhaal geworden.

Groet,
Bas

  • 04 April 2007 - 15:15

    Noor:

    Sohee! Lekker reizen daar!
    Ga je mee les geven in Korea? Ze betalen je vliegticket, housing, medical insurance en $2000 netto per maand. En als je dan nog priveles wil geven.. daar krijg je $25 per uur voor. Interesse?
    X je nichtje

  • 04 April 2007 - 16:25

    Suzanne:

    Gaaf Bas! En een heel herkenbaar verhaal....overkwam mij ook in Brazilie...na uren in de bus bleek ik gewoon weer op dezelfde plaats te eindigen. Ach ja. Dat zijn de verhalen voor op de feestjes later ;-)
    Geniet er nog van! x

  • 04 April 2007 - 20:53

    Surinaampje007:

    Hee Bas,
    Ik ben weer terug uit het bos. Het is voorlopig Paasvakantie. Wel rustig zo zonder je, maar de komende dagen veel achter de computer denk ik. Ik ben weer bij met je verhalen. Tis wah!!Veel succes en we houden contact. Groeten en tot mails.
    Pieter

  • 04 April 2007 - 22:04

    Katja:

    Nou ik ben blij dat je uit die boot bent gestapt, klonk niet echt veilig, maar ja, moeders maken overal drukte over.
    Ik ben benieuwd hoe je reis verder gaat verlopen. Kus, Katja XXXXX

  • 05 April 2007 - 18:09

    Edwin.:

    Hey Bas,

    Ik volg je verhalen op de voet hoor!!! Erg bijzonder. Zelf zou ik ook uit het bootje zijn gestapt.

    Oja, Pieter is in de stad en hij slaapt nu een paar nachten bij ons. Gezelli!!!!!!!!!!!

    Blijf schrijven want ik ben aan de beeldbuis gekluisterd.

    Las Perolas,

    Edwin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Macapá

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 83527

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: