Midterm holidays! - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van basvangestel - WaarBenJij.nu Midterm holidays! - Reisverslag uit Jamestown, Sint Helena van basvangestel - WaarBenJij.nu

Midterm holidays!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2007 | Sint Helena, Jamestown

Hallo allemaal,

Kijk dat noem ik nou veel reacties! Dank je wel ieder die even de moeite heeft genomen een berichtje achter te laten op deze site, dat doet me erg goed en is van grote waarde voor mij!

Okay, hier weer een stukje ascension island:

Jawel ik heb deze week weer eens vakantie: midterm holiday.(wanneer had ik voor het laatst vakantie? Tja 3 weken geleden)

Afgelopen zaterdag einde van de middag, meegelopen met de 'hash'. Dat
is een weekelijkse uitgezette wandeltocht van 1 tot 1,5u., met stukken
van de wandelpaden af. De markeringen worden gemaakt door hoopjes
papiersnippers (uit de versnipperaar).
Het was dit keer boven op Green Mountain (800 meter ofzo). Stukken
steil omhoog en omlaag. Het was wel goed te doen.
Na afloop goed eten en drinken bij Garden Cottage boven op de berg.
Ik ben als enige blijven slapen daar op de berg, de anderen zijn naar
huis gegaan. De volgende ochtend is een man me weer komen halen. Ik
had gehoopt sochtends een mooi uitzicht te hebben maar het was helaas
bewolkt.

Zondag middag even op comfortless cove (mooi strandje) met Derrick en
dochtertje Rosa geweest.
Geprobeerd vissen te vangen met een nep aas aan de hengel. Niet
gelukt. Het is erg mooi om vanaf de rotsen in het water te kijken: het
is net een aquarium, veel gekleurde vissen en nog een Hawksbill Turtle
gezien (schijnbaar heel zeldzaam).

Gisteren uitgenodigd voor een Barbeque aan een strand/ beach hut door
Wendy (collega) en Tania and husbands. Was erg gezellig.
Vanochtend een cake voor Wendy gebakken omdat ze vandaag jarig is, ik
had vorige week een paar lekkere fishcakes (ronde schijfjes met
korstje) van haar gehad.

Vanmorgen is de boot (Royal Mail Ship)uit Saint Helena aangekomen en weer uitgevaren. Waarschijnlijk dus weer wat groente en fruit in de winkel vanmiddag.

Het zou misschien een optie voor me kunnen zijn dat ik eind juli ipv terugvlieg naar Engeland, de boot pak naar Saint Helena en vandaaruit naar Zuid-Afrika vaar. Dit is alleen nog maar een gedachte!!

Vanmiddag als het weer iets koeler is ga ik misschien nog even een cratertje
beklimmen.

Ik plaats weer een paar nieuwe foto's.

Groet,
Bas

  • 29 Mei 2007 - 14:57

    Lieke:

    Ha Bas,
    Ik wist niet dat jij cake kon bakken....
    Dankjewel voor je berichtje en foto's; ik vroeg me al af of er iets aan groente groeide op het eiland; het ziet er allemaal wat kaler uit, maar nu begrijp ik dat het ingevoerd wordt uit St. Helena.
    Jullie worden dus bevoorraad!(Ben een groenteboerin geworden Bas; de sla/wortels/tomaten/meloen/knolvenkel/paprika/brocoli/gourgette enz. sta ik nu iedere dag te fantaseren bij de stekjes die boven de grond uit komen; t'ís maar goed dat ik er naambordjes bijgezet heb...).

    Het enige echte nieuws wat ik te melden heb, is dat wij de eiken-processie-rupsen in de hele omgeving dus ook in onze tuin hebben/hadden; vanmiddag kwam 3 man sterk van de brandweer om "ze "uit te branden; nog nooit zoiets meegemaakt.
    Het wordt een plaag die ook met de klimaatsveranderingen samenhangt; is dat trouwens ook daar merkbaar die klimaatsverandering? Vertellen mensen daarover?
    Tot zover Bas.
    Geniet van de mooie uitzichten en blijf gezellig berichtjes sturen......
    Alle goeds, groetjes Lieke.

  • 29 Mei 2007 - 15:13

    Lex:

    Zo Bas, niet gek daar met die turtles en die vissen. Wat ben je van plan te gaan doen in de vakantie? Wie zijn die 4 dames op de foto? (Ziet er Braziliaans(?) uit). Goed idee om alvast weer plannen te maken voor na Ascension-island. Hou je het wereldgebeuren een beetje bij op internet of is er (lokale?) radio/tv? Hier is Elastiek voor het laatst gehouden en erg goed verlopen (80.000 bezoekers) zie www.elastiek.nl of brabantsdagblad.nl/elastiek. Zaterdag gaan Katja en ik naar een nieuwe voorstelling van Rob in Maastricht. We mailen nog.
    Groetjes ook van Katja.

  • 29 Mei 2007 - 18:10

    Koen:

    Jeetje Bas, wat heb jij toch een rotleven! Zeker op dat oncomfortabele strand van jullie zit je vast vaak te balen dat je niet gewoon in Nederland in de regen zit.
    Het klinkt alsof je draai al aardig hebt gevonden daar. Goed zo! En dan strakjes misschien naar Z-A. Wat ben je daar nou weer van plan....?

    Groetjes, Koen

  • 29 Mei 2007 - 19:33

    Jeroen Naaijkens:

    dag bas,

    liggen er daar geen boten aan de kade? komt alleen maar de "postboot" om de zoveel tijd langs? geen vissersboten? cruisers? of de marine?

    groet, Jeroen

  • 30 Mei 2007 - 18:32

    Jurrian:

    Heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw doen en laten. Mooie foto's. De groeten van Henne
    Jurrian

  • 30 Mei 2007 - 19:11

    Panel:

    YO Bas!! Ziet er gaaf uit daar! Zoek nog een vakantieadresje, wat doet een reisje daar naar toe tegenswoordig???

    En zijn de verwachte kroegen er ook, voor de nodige portie voetbal?

    Hier in Pays-Bas heeft AJax godzijdank de Champions League (voorronde) gehaald!!!

    Groeten uit Amsterdam!

    Panel

  • 30 Mei 2007 - 19:28

    Beb:

    Bedankt voor je schrijven ik heb met smaak je verhaal gevolgd Bas en de foto's zijn echte vakantie- kiekjes. Ik geloof niet dat jij daar overspannen gaat worden, alhoewel ik veronderstel dat je het over enkele maanden wel voor bekeken gaat houden en dat je dan andere horizonten wil gaan opzoeken.Hier is het eerder herfst hoor dus denk daar maar aan mocht je naar ons klimaat verlangen.Morgen gaan wij naar Rob's toneel met Dre en Kees we zullen er een leuke middag van maken. Geniet jij maar van je mini-verlof en je job. Ik kijk weer uit naar het vervolg. Die kanjer van een vis hoe heet die eigenlijk? Die had oma Goirle best kunnen gebruiken voor haar kroost. Bas hou je haaks en tot nog eens. Lieve groetjes van allen Beb

  • 31 Mei 2007 - 20:41

    Opa:


    Ha die Bas !
    Zojuist had ik een nogal lange brief geschreven, die natuurlijk vooorjou bedoeld was om je te bemoedigen in de penibele situatie waarin je door de machinaties van de Britse secretservice bent
    terecht gekomen. Die brief werd echter door een geheime ingreep van vermoedelijk dezelfde dienst van het scherm gevaagd, Daarom moet dit schrijven helaas kort zijn.Het vervaardigen van een Aviertje
    op deze machine kost mijkostbare uren,die togal
    niet ruim voorhanden zijn bij het klimmen der jaren. Overigens was die brief totaal overbodig
    en volstrekt onwijs,gezien de schitterende fotoos
    die je hebt gestuurd en gelezen het enthousiaste
    en bemoedigende verhaal die ze begeleidde.
    Mijn hemel ! Je zou er leven als God in Frankrijk
    als er geen Engelsen woonden. ( Dit is bedoeld
    als een grapje..)
    De vele brieven die je al hebt ontvangen vermelden
    waarschijnlijk alle familiale en nationale nieuws
    dat het vermelden waard is. Daarom rest mij slechts om je - mede namens je wijze oma - ernstig te waarschuwen voor je plan om Sint Helena en
    Zuid Afrika met je bezoek te vereren.De beruchte
    volkerenmoordenaar Napoleon Bonaparte heeft het
    eiland niet overleefd en onder schipper Bontekoe
    zijnin Afrika honderden Hollandse zeelui aan
    scheurbuik ( scorbutus ) gestorven.
    Maar je ziet maar ! Je bent oud en verstandig
    genoeg om een eigen oordeel te vormen en diensvolgens te handelen.Je weet dat oma en ook ik
    in gedachten bij je zijn.
    Hou je haaks man !
    Ik bedoel : HOUDOE WAR !!!

    Je liefhebbende
    Grootouders

    P.S. De schoonheid van het eiland bekoort ons zozeer, dat we overwegen het volgend jaar onze vakantie door te brengen !





  • 31 Mei 2007 - 21:22

    Efke:

    Ha die Bas

    Geweldig allemaal, vooral doorgaan. Engels is a piece of piss man! Het zit ergens diep in je geheugen en komt er dus ook wel weer uit. Geloof die mensen nou maar als ze zeggen dat je engels goed is want ze schamen zich meestal voor hun eigen slechte vreemde talen kennis.

    Ik vindt jouw verhalen natuurlijk erg leuk, maar ook iedereens reactie. Hoe kan je in 'shemelsnaam een interessant verhaal schrijven na zo'n geweldig verhaal van opa!

    Ik ga zelf weer over een week voor een paar dagen naar NL met Nelly.

    Tot de volgende aflevering, liefs en dikke kus Eefx

  • 03 Juni 2007 - 11:37

    Kees En Francy:

    We zitten nu in het kasteel Vaeshartelt, van Regout waarover de voorstelling van Rob handelt. Die was prachtig. Je kun kijken op www.hetvervolg.nl
    In het kasteel is dus internet waar we even gebruik van maken om jouw weblog te bekijken. Katja en Lex zijn hier ook, vandaar.
    De groetjes en heel veel plezier op dat prachtige eiland.
    Ook de groeten van je ouders.
    Doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sint Helena, Jamestown

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 83418

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: