Bas op de evenaar - Reisverslag uit Macapá, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu Bas op de evenaar - Reisverslag uit Macapá, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu

Bas op de evenaar

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2007 | Brazilië, Macapá

Hallo allemaal,

Dit keer vanaf de evenaar in Macapa, Brasil.
Na een nacht geslapen te hebben in Cayenne, wederom in een busje richting Brazilie.
Twee Gendarmerie controles onderweg waarbij bij de tweede controle Bas werd aangezien voor een drugscourier uit Paramaribo en moesten mijn zakken leeg (een leeg sultana plasticje werd grondig gecontroleerd op sporen Coke??)
Ook de rugzak moest open, ze hadden echter geen zin geloof ik om mijn hele rugzak leeg te maken en keken alleen maar bovenin. `terwijl de drugs natuurlijk onderin zaten`. Bij St Georges aangekomen in een bootje gestapt naar Brazilie aan de overkant van de rivier. Daar even bij de douane een stempeltje halen en om 5 uur smiddags vertrokken met een 4 wheel drive pick-up
met 6 passagiers en twee kleine kindjes 750 km onderweg waarvan zo´n 500 km onverhard was (erg zwaar). Nog vast komen te zitten en door een vrachtwagen losgetrokken. Om 5 uur vanochtend in Macapa aangekomen en gedropt bij een ranzig hotelletje waar ik tot 10 uur geslapen heb en toen het centrum ben ingegaan om een slaapplek in het centrum te hebben.
Het is enorm warm hier en zweet me te pletter.
Er is hier een fort aan de amazone rivier, wat ik bezocht heb en ik ben naar de plek geweest waar de evenaar loopt en waar je dus van noordelijk halfrond naar zuidelijk halfrond kunt springen. Verder is Macapa niet echt bijzonder en ga ik morgen maar richting Belem of misschien nog de amazone zivier op?
Vanaf Cayenne ben ik niemand meer tegen gekomen die engels spreekt en moet ik het dus doen met de paar woordjes spaans en portugees die ik ken.

Tot de volgende keer maar weer

Ate logo

Bas

  • 02 April 2007 - 20:22

    Lex:

    Ha Bas,
    Je hebt inmiddels een aardig stuk van het amazone-gebied gezien. Je kunt inderdaad beter webloggen en mailen dan bellen. Jammer dat de lijn steeds uitviel. Probeer anders een collect-call. Hou je haaks. Heb je een klamboe bij? (ivm vleermuizen enzo).
    Groetjes,
    ook van Katja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Macapá

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 83529

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: