Hoe verder in Suriname? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van basvangestel - WaarBenJij.nu Hoe verder in Suriname? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van basvangestel - WaarBenJij.nu

Hoe verder in Suriname?

Door: Bas van Gestel

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Na een hele lange tijd dan toch maar weer eens een berichtje op mijn website!
Voor de mensen die het nog niet weten: In november heb ik besloten om met de afgelopen kerstvakantie te stoppen met het werk in Kajana. Ik heb deze beslissing niet echt leuk gevonden en daarom heb ik het ook niet eerder op deze site gezet. Het liep helemaal niet lekker meer tussen de klas en mij, en met tegenzin naar mijn werk gaan op een mooie plek als Kajana heeft weinig zin, voor zowel mezelf als de kinderen in de klas.

Omdat ik nog niet echt de behoefte had om naar Nederland terug te keren bedacht ik werk te gaan zoeken in de stad. En dat heb ik nu: 3 dagen in de week werk ik op het nederlands lyceum en geef ik scheikunde. Ik ga nog werk zoeken voor de overige dagen.

In Januari zijn Lex en Rob (mijn vader en oom)2 weken langs geweest in Suriname en heb ik ze meegenomen naar Kajana. Ikzelf vond het heel leuk om er weer terug te komen.

Als spectaculaire happening kan gemeld worden dat ik snachts door een vleermuis in mijn grote teen ben gebeten, ik merkte het pas toen ik wakker werd smorgens.
Ik had niet onder een klamboe geslapen.
Verder heb ik uiteindelijk toch nog een kaaiman op een zandbank in de rivier gezien.

Hoe lang ik nog in Suriname blijf weet ik niet, ik zie het wel wat er gebeurt....

Lex zet misschien binnenkort nog wat nieuwe foto's op deze site?

Groetjes
Bas

  • 05 Februari 2007 - 15:26

    Marc:

    Hallo Bas,

    Je zit er in ieder geval nog!! Hier eentonig grijs maar zeker niet ongezelliger. Sterker nog; in Almere hebben ze Parbo bier!!

  • 05 Februari 2007 - 19:07

    Corine:

    He Bassie! Wat goed dat je werk hebt gevonden. Wordt het misschien ook nog wat op het ministerie van landbouw? En die lerarenbaan in Frans Guyana? De cd's zijn bijna klaar maar ik moet veel doen onder andere een sollicitatiebrief schrijven: jaja ik ga proberen coordinator te worden :-) dus over twee weken heb ik weer weekendje vrij en dan maak ik de CD's af!

    Groetjes Corine

    p.s. hoe was het om Marjan weer te zien?

  • 06 Februari 2007 - 08:19

    Michèle:

    he bas, kijk je uit voor hondsdolheid, kan je heel raar van doen. Ik hoor van je.

  • 06 Februari 2007 - 09:52

    Carine:

    Hoi Bas,
    leuk dat je het nog altijd naar je zin hebt daar in Suriname, en dat je nu lesgeeft in scheikunde. ben benieuwd welk werk je nog meer vindt.
    hier gaat alles goed, hebben net het open huis achter de rug, was wel weer even stressen, maar is goed verlopen.
    verder zijn we druk in de weer met de musical, de Lion King dit jaar, het wordt weer een hele happening.
    succes verder daar en de groetjes van mij.
    Carine

  • 06 Februari 2007 - 15:11

    Lex:

    Heb enkele nieuwe foto's toegevoegd. Op een daarvan staat Bas met zijn nieuwe naamgenoot, een zoontje van broeder Jan. Verder spreken de foto's voor zich. Veel plezier ermee.

  • 20 Februari 2007 - 08:34

    Jan Savelberg:

    Ha die Bas,

    Ik ben trots op Je. Je ervaringen neemt niemand je meer af. Ik hoop dat je nog een fijne tijd daar hebt.

    Groetjes,
    Jan

  • 20 Februari 2007 - 12:31

    Beb:

    Hallo Bas, ik heb het verdere verloop op de fam.site gelezen. Je bent nogsteeds ter plekke doch hebt wel leuke plannen. Het is nu of nooit daar je toch in de buurt bent. Ik ben benieuwd. Hier is de lente in aantocht en gaat het met ons weer goed. Lieve groetjes van al de Vertommenkes.

  • 21 Februari 2007 - 00:59

    Pietervandooren:

    was een mooie tijd samen met je vader en oom in Kajana. Hopelijk heb je het hier in de stad net zo naar je zin.
    Groeten en tot dadelijk.

  • 06 Maart 2007 - 07:09

    Lieke:

    Ha jarige Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag; drink er maar een lekker pintje op! Leuke dag en groetjes van de ganse familie, Lieke.

  • 06 Maart 2007 - 13:51

    Suzanne:

    Hey, ben je jarig??? Toevallig kijk ik op je site. Gefeliciteerd en misschien zie ik je nog in Parbo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 83527

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: