Bas in Sao Luis - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu Bas in Sao Luis - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van basvangestel - WaarBenJij.nu

Bas in Sao Luis

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2007 | Brazilië, São Luís

Daar ben ik weer!
Kun je hier soms dagen moeten wachten om verder te komen, het kan ook in een paar uur 500 km of meer verder komen:

Zaterdag ben ik met de boot naar Ilha de Marajo gegaan en daar in een mooi hotelletje aan een strand gezeten (eigenares is een vrouw uit Brugge die getrouwd is met een braziliaan). Helaas geen Belgische biertjes. eerste Paasdag daar een beetje rondgelopen, maar het was eigenlijk veel te warm om zo ver te lopen, maar goed toch gedaan. Verder nogsteeds geen buitenlandse toeristen tegen gekomen. ´s avonds erg lekker gegeten: vis met veel garnalen en een lekkere saus!
Tweede paasdag met de motortaxi 30 km verder naar een grotere plaats gegaan, waar alleen maar gefietst wordt tussen een enkele auto en heel veel buffels, die je overal tegenkomt op straat.
Die avond dus ook een erg goeie buffel steak met buffelkaas op!
Gisteren om 15u met de boot weer terug naar Belem, waar ik eigenlijk niet wilde blijven. Dus had ik 2 opties: naar het busstation of naar het vliegveld. Het was 18u en spitsuur. bij de haven stapte ik met mijn rugzak in een bijna lege bus, die al snel stamp vol werd. De bus reed langs het busstation en ik zou er nooit uitgekund hebben, dus maar doorrijden naar het vliegveld waar ik met wurgen mezelf en de rugzak uit de bus heb gesleurd. Het was toen 19.00u.
Ik ben naar de balie gelopen en heb voor 60 euro ofzo een ticket naar sao luis gekocht en om 19.40 steeg het vliegtuig op. (Alsof je in een bus stapt) een uur later was ik van Belem in Sao Luis.
Maar eens kijken wat ik verder ga bekijken en doen.

Groetjes
Bas

Ps foto´s nog niet echt veel gemaakt, iets te link om gewoon met een fototoestel hier op straat te lopen.
De meeste mensen hier denken dat ik gewoon een braziliaan ben, en dat moet zo maar blijven, dan voel ik me een stuk veiliger.

  • 11 April 2007 - 12:44

    Carine:

    Hoi Bas,
    Je maakt wel wat mee op deze manier en hopelijk zie je ook nog wat van het land.
    Geniet er maar lekker van. Hier is het op dit moment ook lekker weer, de zomer komt eraan, in ieder geval qua temperatuur, de komende dagen oplopend tot 20 graden, dus ook wij kunnen genieten.
    veel plezier verder,
    groetjes,Carine

  • 11 April 2007 - 13:20

    Noor:

    Leuk!!!
    Wanneer kom je weer terug, nog voor 16 mei?
    Groetjes!

  • 11 April 2007 - 13:53

    Katja:

    Ha die Bas,
    Ik zei net nog tegen Bernadette
    , dat ik wel weer bericht van jou verwachtte, ik loop naar binnen om een kopje thee te halen en na een blik op de computer, hoera, weer bericht !!!! Leuk dat ze denken dat je een braziliaan bent, is inderdaad handig. Maar goed dat je mijn donkere genen hebt meegekregen !
    Nou, geniet nog maar goed en hou het veilig, groetjes Katja XXXXXX

  • 11 April 2007 - 18:06

    Suzanne:

    Goede reisplannen ;-) Geniet ervan!

  • 12 April 2007 - 20:00

    Marola:

    hee coole reiziger, toffe berichtenservice van jou Bas! Ik (be)leef met mee. Wat is het hier dan saai en gewoon, ik ga snel een verre reis boeken ter inspiratie en avontuur. Geweldig dat je daar als een local rondsmurft. Ook wel een beetje afzien soms zo te lezen (boottrip), maar als tegenhanger zo'n mooie delta-vliegtocht, super lijkt me dat. Boeiend reisverslag hoor: je schrijft prettig, vrij nuchter/realistisch en echt Bas. En zo te lezen weet jij je prima te vermaken in je eentje. Petje af, maar dat zul je wel ophebben (evenals die zonnebril!)doei Bas, XX Marola.

  • 13 April 2007 - 05:21

    Lieke:

    Ha Bas,

    Wat zijn wij "Ollanders" dan toch over-georganiseerd hè! Dankjewel voor je reisverhalen.... mooi dat je zoveel meemaakt, groot contrast als ik bedenk dat ik in de afgelopen dagen de tuin nog niet uitgeweest ben.....(groetentuintje aangelegd, dat wel dan).
    Geniet een fijne reis verder en wij genieten graag een beetje mee!
    Groetjes Lieke.

  • 17 April 2007 - 18:19

    Surinaampje007:

    Hoi
    Je maakt het goed daar zo te lezen.
    Geniet er nog even van. Heb inmiddels al 2 weken Paasvakantie. Nog een week voordat het vliegtuig terug gaat dus heel slecht heb ik het ook niet. Groeten en tot mails.
    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Luís

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 83527

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 30 April 2009

Paramaribo

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: